Όταν η υγεία μπαίνει στο ράφι της αγοραπωλησίας και εκτίθεται ως εμπόρευμα τότε διαπραγματεύεται με τιμή πώλησης και τιμή αγοράς. Στη βάση αυτή λοιπόν βλέπουμε...
Αύξηση 4.000% σε τιμή φαρμάκου...
Στη Δανία, η ουσία koffeincitrat παρέχεται σε νεογέννητα που έχουν γεννηθεί πρόωρα και παρουσιάζουν αναπνευστικά προβλήματα. Το συγκεκριμένο φάρμακο μέχρι το 2014 παρασκευαζόταν στα φαρμακεία και η τιμή του ήταν 3 ευρώ για 5 κάψουλες των 100 ml.
Το 2014, μετά από σχετικό διαγωνισμό η αποκλειστικότητα της διάθεσης του παραπάνω φάρμακου στην επικράτεια της Δανίας, με την ονομασία «Peyona» κατοχυρώνεται σε φαρμακοβιομηχανία, την ιταλικής προέλευσης «Chiesi». Εκμεταλλευόμενη μια διάταξη του νόμου που αφορά στη στήριξη εταιρειών που ασχολούνται με την έρευνα και παραγωγή φαρμάκων υψηλού κόστους και προορίζονται για την αντιμετώπιση σπάνιων ασθενειών, η συγκεκριμένη φαρμακοβιομηχανία κατοχυρώνει το δικαίωμα αποκλειστικής παραγωγής και διάθεσης του «Peyona» στην αγορά της Δανίας για τα επόμενα 10 χρόνια, δηλαδή μέχρι το 2024.
Αποτέλεσμα είναι η τιμή του να αυξηθεί μέσα στα δύο χρόνια κατά 4.000%, από 20 κορόνες (3 ευρώ) για 5 κάψουλες των 100 ml, σε 800 κορόνες (110 ευρώ). Και φυσικά δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα, καθώς υπάρχει πληθώρα προϊόντων της φαρμακοβιομηχανίας που εκτοξεύουν τα έξοδα των νοσοκομείων, τα οποία στη Δανία βρίσκονται υπό τη διαχείριση των περιφερειών.
Είναι μία από τις πολυεπίπεδες συνέπειες που έχει η επιχειρηματική δράση στην Υγεία σε όλη την ΕΕ, γεγονός που επιβεβαιώνει την ανάγκη για οργανωμένο και συλλογικό αγώνα των λαών σε κάθε χώρα, στην κατεύθυνση της διεκδίκησης αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν, υψηλών προδιαγραφών, συστήματος Υγείας - Πρόνοιας.