Ανακοίνωση του «Αγωνιστικού Συνδυασμού Ναυτών» για τη στάση της πλειοψηφίας της ΕΕ της ΠΝΟ
Τις ευθύνες της πλειοψηφίας της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, που για άλλη μία φορά ανέκοψε την αποφασιστική θέληση των ναυτεργατών να συνεχιστεί η απεργία του κλάδου, καταγγέλλει ο«Αγωνιστικός Συνδυασμός Ναυτών», επισημαίνοντας ότι οι μοναδικοί που ψήφισαν τη συνέχιση της απεργίας ήταν οι Ενώσεις ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ.
Σε ανακοίνωσή της η παράταξη επισημαίνει ότι «ο 3ήμερος απεργιακός αγώνας των ναυτεργατών (31 Μάρτη – 2 Απρίλη) ήταν μια σκληρή αναμέτρηση με τους εφοπλιστές και την κυβέρνηση για την υπεράσπιση θεμελιακών δικαιωμάτων μας, το δικαίωμα στη ΣΣΕ, την αντιμετώπιση της ανεργίας, της απλήρωτης εργασίας, το δικαίωμα στην απεργία, τις συνθήκες εργασίας και την τακτική και ασφαλή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.
Όπως αναφέρει, παρότι στη συνάντηση της ΠΝΟ με τους ακτοπλόους εφοπλιστές στις 2/4/2014, δεν υπήρξε κανένα θετικό αποτέλεσμα, η πλειοψηφία της ΕΕ της ΠΝΟ δεν αποφάσισε τη συνέχιση των κινητοποιήσεων. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Α. Νταλακογιώργος, πρόεδρος των ναυτών, στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και της "Αυτόνομης Παρέμβασης", που τώρα άλλαξε ταμπέλα και ονομάζεται "ΜΕΤΑ", σε πλήρη σύμπλευση με την ΠΑΣΚΕ και τη ΔΑΚΕ, μετά την επαίσχυντη συμφωνία τους να πεταχτούν χιλιάδες ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα από τα ποντοπόρα πλοία και τα κρουαζιερόπλοια, τώρα βάζουν πλάτη για να ανοίξει ο δρόμος και στα ακτοπλοϊκά».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της παράταξης «Αγωνιστικός Συνδυασμός Ναυτών»:
«Ο 3ήμερος απεργιακός αγώνας των ναυτεργατών (31 Μάρτη - 2 Απρίλη) ήταν μια σκληρή αναμέτρηση με τους εφοπλιστές και την κυβέρνηση για την υπεράσπιση θεμελιακών δικαιωμάτων μας, το δικαίωμα στη ΣΣΕ, την αντιμετώπιση της ανεργίας, της απλήρωτης εργασίας, το δικαίωμα στην απεργία, τις συνθήκες εργασίας και την τακτική και ασφαλή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.
Για άλλη μια φορά την αποφασιστική θέληση των ναυτεργατών να συνεχιστεί η απεργία ανέκοψε η πλειοψηφία της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, παρότι στη συνάντησή της με τους ακτοπλόους εφοπλιστές στις 2/4/2014 δεν υπήρξε κανένα θετικό αποτέλεσμα. Οι Ενώσεις ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" - ΠΕΕΜΑΓΕΝ τελικά ήταν οι μοναδικοί που ψήφισαν για τη συνέχιση της απεργίας.
Όμως ο "Αντωνάκης των εφοπλιστών" πρωταγωνιστής έντονων εκφυλιστικών φαινομένων, κρυμμένος από τους ναυτεργάτες ξαναχτύπησε! Με δελτίο Τύπου στις 3 Απρίλη, κάνοντας το "άσπρο - μαύρο", επιτίθεται για πολλοστή φορά στα σωματεία ΠΕΜΕΝ, "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ", ΠΕΕΜΑΓΕΝ με τα γνωστά σκουριασμένα όπλα του ψεύδους. Τελικά, τι ψήφισε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Α. Νταλακογιώργος, στη συνεδρίαση της ΠΝΟ στις 2 Απρίλη; Να συνεχιστεί η απεργία με άλλες 24ωρες ή να σταματήσει; Γιατί κατηγορεί τα σωματεία ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" - ΠΕΕΜΑΓΕΝ που ψήφισαν τη συνέχιση της απεργίας με άλλες 24ωρες που ήταν πρότασή του και δεν την ψήφισε;
Τελικά το προεδρείο της Ένωσης Ναυτών, αφού αρχικά πρότειναν νέα 24ωρη απεργία, κατόπιν συντάχθηκαν με τη γραμμή Χαλά, να κλείσει την απεργία. Και φυσικά όπως πάντα κρύφτηκαν από τους ναυτεργάτες, δεν τόλμησαν να πατήσουν το πόδι τους στα καράβια.
Αυτός είναι ο ρόλος του σε κάθε απεργία, να την υπονομεύει, να δουλεύει με τα επιχειρήματα των εφοπλιστών, είναι ο "λαγός" τους. Το αντι-ΠΑΜΕ μίσος των δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ, αξιοποιώντας κάθε καρυδιάς καρύδι, βρίσκεται σε ημερήσια διάταξη.
Γίνεται φανερό ότι ο πρόεδρος των Ναυτών, στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και της "Αυτόνομης Παρέμβασης", που τώρα άλλαξε ταμπέλα και ονομάζεται "ΜΕΤΑ", σε πλήρη σύμπλευση με την ΠΑΣΚΕ και τη ΔΑΚΕ, μετά την επαίσχυντη συμφωνία τους να πεταχτούν χιλιάδες ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα από τα ποντοπόρα πλοία και τα κρουαζιερόπλοια, τώρα βάζουν πλάτη για να ανοίξει ο δρόμος και στα ακτοπλοϊκά.
Όχι μόνο δεν τους καίγεται καρφί για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, αλλά προσπαθούν να πεισθεί η εργατική τάξη ότι είναι μοιραίο να συμβιβαστεί με τη φτώχεια, την ανεργία, τις νέες εργασιακές σχέσεις, την απλήρωτη δουλειά, τους μισθούς των 300 ευρώ χωρίς ΣΣΕ, χωρίς ασφάλιση.
Αποτελεί θρασύτατη πρόκληση, ο "ακομμάτιστος" κατά τα άλλα πρόεδρος των Ναυτών και στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ να ισχυρίζεται ότι ολόκληρη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ αγωνίζεται για να κατοχυρωθεί και να μη συρρικνωθεί το δικαίωμα απεργίας των ναυτικών και γενικότερα τα δικαιώματά μας. Ξεχνώντας τη δήλωση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Τσίπρα, στη διάρκεια των κινητοποιήσεων των ναυτεργατών στο κρουαζιερόπλοιο "ΖΕΝΙΘ", ενάντια στη "μαύρη", "ανασφάλιστη" εργασία που τις είχε χαρακτηρίσει "εξαλλοσύνες"!
Κριτήριο της αλήθειας είναι η ίδια η ζωή και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που πρωτοστάτησαν στη θέσπιση και υλοποίηση όλου του αντεργατικού οπλοστασίου της ΕΕ, δεν μπορούν να κάνουν ότι δεν ξέρουν τίποτα για τα Προγράμματα Σταθερότητας, Συνθήκες του Μάαστριχτ, το καμποτάζ, του Αμστερνταμ, της Λισαβόνας κ.λπ. Να έρχονται σήμερα να εκφράσουν τη "λύπη" τους για τα "ιστορικά υψηλά επίπεδα ανεργίας", την αύξηση της φτώχειας, τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Αυτούς ακριβώς τους νόμους που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ εφάρμοσαν οι εφοπλιστές στα κρουαζιερόπλοια και σήμερα δεν απασχολούν κανένα ναυτεργάτη, με ΣΣΕ και ασφάλιση. Αυτούς ακριβώς τους νόμους επικαλούνται σήμερα οι ακτοπλόοι εφοπλιστές.
Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα με συνέπεια προειδοποίησε, ενημέρωσε, μπήκε μπροστά στην οργάνωση της πάλης. Στις πιο κρίσιμες στιγμές, πήρε τη μόνη σωστή θέση, με το "ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ", με το "ΟΧΙ ΣΤΟ ΜΑΑΣΤΡΙΧΤ", "ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ". Σε αυτήν τη βάση, οργάνωσε και στήριξε αγώνες με συγκεκριμένα αιτήματα, προκειμένου να δυσκολέψει την εφαρμογή των κοινοτικών αποφάσεων. Η συνεπής στάση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων, της "Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης", έφερς αποτελέσματα σε σημαντικούς αγώνες.
Πάνω από 20 χρόνια, με τη βοήθεια και την αλληλεγγύη του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος έχουμε υπερασπιστεί τις ΣΣΕ του κλάδου.
Έχουμε προστατέψει το δικαίωμα στη δουλειά, στις ανθρώπινες συνθήκες στα βαπόρια. Το δικαίωμα στην ασφάλιση και στη συνδικαλιστική οργάνωση. Έχουμε αχρηστεύσει το όπλο της πολιτικής επιστράτευσης που πρόταξε πολλές φορές ο αντίπαλος.
Εάν δεν είχαν γίνει αυτοί οι αγώνες, τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα! Θα οργίαζε εδώ και χρόνια, και στην ακτοπλοΐα και στα πορθμεία, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία και τα δουλεμπορικά γραφεία.
Πρωταγωνιστεί καθημερινά στους αγώνες, σε αντίθεση με τον κυβερνητικό - εργοδοτικό συνδικαλισμό, παλιό και νέο, που είναι δεκανίκι της ΕΕ, της μεγαλοεργοδοσίας. Και σήμερα παραμένει η μόνη δύναμη με καθαρή θέση: ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ, ΜΟΝΟΜΕΡΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ.
Υπάρχει η πρόταση διεξόδου, η δυνατότητα οργάνωσης της παραγωγής και της κοινωνίας από το λαό, για το λαό. Αυτό που ακόμα λείπει είναι η αποφασισμένη, λαϊκή θέληση για σύγκρουση με τις δυνάμεις που την εμποδίζουν. Αυτή η κεντρικά σχεδιασμένη οικονομία, στη βάση της κοινωνικής ιδιοκτησίας των μέσων παραγωγής, είναι η μόνη που μπορεί να δώσει οριστική λύση στην ανεργία.
Να γιατί η συζήτηση για το ποιος φταίει που φτάσαμε ως εδώ, ποια είναι η αιτία των προβλημάτων, ποιοι ευθύνονται για την εκφυλιστική κατάσταση που επικρατεί στο σωματείο των Ναυτών πρέπει να ανοίξει με μαζικές ζωντανές διαδικασίες στα καράβια, στις συνελεύσεις, παντού. Όχι για να γυρίσουμε πίσω, αλλά για να προχωρήσουμε μπροστά με πολύτιμα συμπεράσματα, διδάγματα από τους αγώνες τού χτες, που είναι αναγκαία για τους αγώνες τού σήμερα και το περιεχόμενό τους.
Συνάδελφοι, ο "Αγωνιστικός Συνδυασμός Ναυτών" σας καλεί σε συστράτευση.
Μην ξεχνάμε ότι στις αρχαιρεσίες της Ένωσης Ναυτών το 2010 οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ, έχοντας την πλήρη υποστήριξη των εφοπλιστών, έγιναν σε καθεστώς βίας και τρομοκρατίας, χρησιμοποίησαν το σύνολο του μηχανισμού κυβέρνησης - εφοπλιστών, με 3 διαφορετικά μητρώα μελών.
Καμία καθυστέρηση, καμία αναμονή. Να απομονώσουμε τους τυχοδιώκτες, να σταματήσουμε την εκφυλιστική πορεία της πλειοψηφίας της διοίκησης, να αναπτύξουμε δράση στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας. Να συμβάλουμε στην ανασύνταξη του ναυτεργατικού και εργατικού κινήματος σε σύγκρουση με την πολιτική του κεφαλαίου και των εκπροσώπων του.
Στις 9 Απρίλη απεργούμε όλοι.
Συμμετέχουμε στην απεργιακή συγκέντρωση στις 10.30 π.μ. στην πλ. Καραϊσκάκη».