Τετάρτη 19 Απριλίου 2017

Εφοπλιστές. Όταν δουλεύεις για ένα κομμάτι ψωμί!

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Βγάζουν δισεκατομμύρια στις πλάτες των ναυτεργατών και του λαού
Σε «σταθερή ρότα κερδοφορίας» συνεχίζουν να αρμενίζουν οι Ελληνες εφοπλιστές, όπως δείχνουν και τα τελευταία στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία μόνο για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων το πρώτο τρίμηνο του 2017 «επένδυσαν» 1,5 δισ. δολάρια! Για το 2016 δαπάνησαν 3,4 δισ. δολάρια για την αγορά 269 πλοίων, ενώ υπολογίζεται ότι οι «επενδύσεις» τους για ναυπηγήσεις ξεπερνούν τα 20 δισ δολάρια.
Οσον αφορά στα μεταχειρισμένα πλοία που αγόρασαν το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησαν οι ναυτιλιακοί οίκοι «JP Morgan» και «DNB Markets» και παρουσίασε ο ναυτιλιακός Τύπος την περασμένη Δευτέρα, οι Ελληνες εφοπλιστές το πρώτο τρίμηνο του 2017 «πραγματοποίησαν τη μία στις τέσσερις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων». Ετσι, για το πρώτο τρίμηνο του 2017 οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν 755 εκατ. δολάρια για 60 φορτηγά, 457,5 εκατ. για 11 δεξαμενόπλοια, 162,4 εκατ. για 13 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 167 εκατ. για 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών το 2017 σημείωσε «νέο ρεκόρ σε μεταφορική ικανότητα», καθώς έως την 1η Μάρτη 2017 ο στόλος τους αποτελούνταν από 4.085 πλοία (άνω των 1.000 gt) με μεταφορική ικανότητα 328.763.767 dwt, αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά κατά 8.166.193 dwt. Αποτέλεσμα είναι ότι ο στόλος τους αποτελεί το 16,2% του παγκόσμιου στόλου και είναι στην κορυφή της σχετικής πυραμίδας.
Η κερδοφορία χαρακτηρίζει όχι μόνο τους εφοπλιστές των ποντοπόρων πλοίων αλλά και των ακτοπλοϊκών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους ισολογισμούς που δημοσίευσαν για το 2016, η εταιρεία «Μινωικές Γραμμές» κατέγραψε κέρδη 20,7 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος «Attica» (μητρική των εταιρειών «Super Fast» και «Blue Star») 20,25 εκατ. ευρώ, η ΑΝΕΚ 0,6 εκατ. ευρώ και η HSW 6,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 66,5% σε σχέση με πέρυσι!
Πρόκειται για κερδοφορία που φέρει ατόφια τη σφραγίδα της άγριας εκμετάλλευσης των ναυτεργατών και της λεηλασίας του λαού, προνόμια που τους εξασφαλίζουν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Εντελώς ενδεικτικά, για τους εφοπλιστές ακόμα και το πετρέλαιο είναι αφορολόγητο. Στα ποντοπόρα κυριαρχεί η «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, κάτι που αξιώνουν να επεκταθεί τώρα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, και ήδη ο ...«διάλογος» με την κυβέρνηση είναι σε εξέλιξη. Να σημειωθεί ότι για να εξασφαλιστούν τα ...απαραίτητα προνόμια στους εφοπλιστές, το επίδομα ανεργίας στους ναυτεργάτες ανέρχεται στα... 294 ευρώ. Ενώ ακόμα και αυτά τα ψίχουλα δίνονται σε ελάχιστους. Ενδεικτικά, σύμφωνα ακόμα και με τα κουτσουρεμένα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, το Φλεβάρη (τα τελευταία που αναρτήθηκαν, ενώ σύμφωνα με τους όρους που βάζει το ΓΕΝΕ δεν καταγράφονται χιλιάδες ναυτεργάτες) καταγράφηκαν 2.167 άνεργοι ναυτεργάτες, ενώ από αυτούς το ψωροεπίδομα πήραν οι 502, δηλαδή το 23,17%...