Το «ζεστό χρήμα» ύψους πολλών δισ. ευρώ που εξασφαλίζει και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στους επιχειρηματικούς ομίλους που έχουν αναλάβει τα έργα των μεγάλων οδικών αξόνων, ήρθε ξανά στο προσκήνιο με αφορμή την τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που ψηφίστηκε το βράδυ της περασμένης Τετάρτης από την Ολομέλεια της Βουλής.
Πέρα από το γεγονός ότι η τροπολογία κατατέθηκε κατά την προσφιλή πλέον τακτική της κυβέρνησης την τελευταία στιγμή, σε άσχετο νομοσχέδιο, και ήταν... ως συνήθως εκπρόθεσμη, αυτή προβλέπει στο άρθρο 1 ότι η λειτουργία του οδικού άξονα τον οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία «Μορέας» (Ακτωρ - J&P, Αβαξ - Intracom) και είναι ο οδικός άξονας Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, θα επιδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, εφόσον ο όγκος διελεύσεων των οχημάτων δεν είναι αυτός που θα εξασφαλίσει το προσδοκώμενο για την κοινοπραξία! Στην πραγματικότητα, αυτό που συμβαίνει είναι ότι η κυβέρνηση ενεργοποιεί το μέρος εκείνο της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί από προηγούμενες κυβερνήσεις το 2007 και ύστερα και το οποίο προβλέπει αποζημίωση των εργολάβων με χρήματα των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων, εάν δεν πιαστούν οι οικονομικοί στόχοι που έχουν τεθεί στη σύμβαση από την είσπραξη των χαρατσιών των διοδίων! Το ύψος της αποζημίωσης δεν αποκλείεται να φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Στη σύμβαση προβλεπόταν ότι η επιδότηση θα γινόταν με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ωστόσο, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, επειδή η επιδότηση δεν είναι πλέον «επιλέξιμη» από το ΕΣΠΑ, διότι αφορά λειτουργία και όχι «μελέτη - κατασκευή», το χρήμα θα βγει από το ΠΔΕ.
Το άρθρο 1 της τροπολογίας αναφέρει συγκεκριμένα: «Η προβλεπόμενη σύμβαση παραχώρησης του έργου "Μελέτη - Κατασκευή - Χρηματοδότηση - Λειτουργία - Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Εργου Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη" (....), δαπάνη της επιδότησης λειτουργίας και της πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας του παραχωρησιούχου που καταβάλλεται κατά τη συμβατική περίοδο επιδοτούμενης λειτουργίας και την περίοδο πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας, αντίστοιχα, δύναται να βαρύνει το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, αυτό που βρήκε να πει για τις «ληστρικές συμβάσεις», είναι ότι πρόκειται για «γραφειοκρατικό και διαδικαστικό θέμα».