Μη σου τύχει
Οπως στην περίπτωση των εκπαιδευτικών, έτσι και με τους γιατρούς και νοσηλευτές, η κυβέρνηση κάνει αλχημείες με τα νούμερα των προσλήψεων που ανακοινώνει κατά καιρούς, για να δημιουργείται τάχα η αίσθηση ότι κάτι αλλάζει προς όφελος των εργαζομένων και του λαού. Η πραγματικότητα όμως είναι αμείλικτη και δεν χωράει εξωραϊσμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι πρόσφατοι θάνατοι ασθενών με γρίπη, που δεν βρήκαν κρεβάτι ΜΕΘ για να νοσηλευτούν. Παρά το γεγονός ότι οι ελλείψεις και τα προβλήματα είναι γνωστά εδώ και χρόνια, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε τίποτα το τετράχρονο που πέρασε για να λειτουργήσουν τα 150 κρεβάτια ΜΕΘ που παραμένουν κλειστά σε όλη την Ελλάδα λόγω έλλειψης προσωπικού, ενώ και σε αυτά που λειτουργούν, η αναλογία ασθενών - νοσηλευτών απέχει πολύ από τις επιστημονικές προδιαγραφές, με αποτέλεσμα να αυξάνουν οι κίνδυνοι για τους νοσηλευόμενους και η εξάντληση για το προσωπικό των ΜΕΘ. Πώς απαντάει η κυβέρνηση; Με μισόλογα, δικαιολογίες, μετάθεση των ευθυνών στους προηγούμενους και αόριστες εξαγγελίες για προσλήψεις, που δεν φτάνουν να αντικαταστήσουν όσους συμβασιούχους απολύονται τους επόμενους μήνες, ούτε βέβαια τους γιατρούς και νοσηλευτές που συνταξιοδοτούνται. Η «κανονικότητα» της «μεταμνημονιακής» εποχής έχει όλα τα χαρακτηριστικά της μνημονιακής περιόδου για τους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα, που βλέποντας την κατάσταση αυτή στην Υγεία, δικαιολογημένα σκέφτονται «μη σου τύχει να αρρωστήσεις...».
Αμεσο συμφέρον
Μια ενδιαφέρουσα είδηση δημοσιεύτηκε τις προηγούμενες μέρες στις οικονομικές εφημερίδες: Η διά θαλάσσης μεταφορά LNG αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια και πρωταγωνιστικό ρόλο στο εμπόριο αυτό θα έχουν οι Ελληνες εφοπλιστές. Ηδη ο ελληνόκτητος στόλος μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του εξαγόμενου αμερικανικού LNG παγκοσμίως και η δυναμική πορεία αυτής της «συνεργασίας» οδηγεί σε νέες επενδύσεις από τις εφοπλιστικές εταιρείες. Συγκεκριμένα, από τις 65 παραγγελίες LNG τάνκερ για το 2018, οι 33 προέρχονται από την Ελλάδα! Οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει καράβια αξίας 8,9 δισ. ευρώ το 2018 και τα 2/3 αφορούν τάνκερ μεταφοράς φυσικού αερίου. Είναι φανερό ότι το εφοπλιστικό κεφάλαιο ποντάρει πολλά στην ανάπτυξη της αγοράς του αμερικανικού LNG, που στοχεύει τώρα σε μεγαλύτερα μερίδια στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου κυριαρχεί το (φθηνότερο) ρώσικο φυσικό αέριο. Είναι άλλωστε γνωστός ο σχεδιασμός των ΗΠΑ να περιορίσουν την «ενεργειακή εξάρτηση» της ΕΕ από τη Ρωσία για να πλήξουν τη ρωσική επιρροή, αλλά και για να προωθήσουν το δικό τους καύσιμο στα κράτη - μέλη της ΕΕ. Οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν άμεσο συμφέρον από την επέκταση του αμερικανικού LNG και στην ευρωπαϊκή αγορά, που θα απογειώσει την κερδοφορία τους, δίνοντας ένα ζωντανό παράδειγμα για τα οφέλη που προσδοκά η ελληνική αστική τάξη από τη βαθύτερη εμπλοκή της Ελλάδας στον αμερικανοΝΑΤΟικό σχεδιασμό.