Παρασκευή 17 Αυγούστου 2018

Δυσθεώρητα τα έσοδα από τα διόδια για την εταιρεία που εκμεταλλεύεται τη γέφυρα που κατέρρευσε – Πληρώνουν και τα ασθενοφόρα

από ΑΤΕΧΝΩΣ
Η ιταλική αστυνομία αναθεώρησε σήμερα σε 38 από 39 τον αριθμό των νεκρών από την κατάρρευση της οδογέφυρας, χωρίς να διευκρινίσει περαιτέρω όσον αφορά τους τραυματίες, οι οποίοι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, ανέρχονται σε 16. Εννέα από αυτούς βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση ενώ οι αρχές δηλώνουν επανειλημμένως ότι υπάρχουν αγνοούμενοι. Δέκα με 20 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται κάτω από τα συντρίμμια της γέφυρας στον αυτοκινητόδρομο A10 της Γένοβας, ανακοινώθηκε από την εισαγγελία της πόληςΤρία παιδιά ηλικίας 8 ως 13 ετών βρίσκονται μεταξύ των νεκρών, όπως και τέσσερις νεαροί Γάλλοι, τρεις άνθρωποι από την Χιλή και ένας από την Κολομβία.Χθες, η ιταλική κυβέρνηση κήρυξε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τη Γένοβα, ενώ δεσμεύτηκε για τη μετεγκατάσταση 630 κατοίκων που απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους, τα οποία βρίσκονται κάτω από τα απομεινάρια της οδογέφυρας και θεωρείται ότι είναι επικίνδυνο να επιστρέψουν σε αυτά. Επίσης, ανακοίνωσε την αποδέσμευση μιας πρώτης έκτακτης βοήθειας ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ.Επίσης, η ιταλική κυβέρνηση σε ανοιχτή κόντρα με την Atlantia, δεσμεύτηκε να ανακαλέσει την άδεια από την εταιρεία εκμετάλλευσης του έργου, η οποία κατηγορείται για εγκληματική αμέλεια, χωρίς πάντως να αντιμετωπίζει το κύριο πρόβλημα, την ιδιωτικοποίηση δηλαδή των αυτοκινητόδρομων και την ανεξέλεγκτη δράση των εταιρειών που λειτουργούν με βάση το κέρδος και όχι την ασφάλεια των πολιτών.Τα τελευταία 5 χρόνια κατέρρευσαν 10 γέφυρες στην Ιταλία. Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι τουλάχιστο τριακόσιες γέφυρες και σήραγγες, σε διάφορες περιοχές της χώρας, έχουν σοβαρά προβλήματα και κινδυνεύουν. Ακόμη και στην ίδια την Αιώνια Πόλη. Οσον αφορά την κατάρρευση της οδογέρεφυρας στη Γένοβα, όλα όσα ξέρουμε οδηγούν σε κακοτεχνίες και ελλιπή συντήρηση, για αυτό και κατέρρευσε σα χάρτινος πύργος.Η Autostrade per l’ Italia διαχειρίζεται σχεδόν τα μισά από τα περίπου 6.000 χιλιόμετρα των αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας. Είναι εταιρεία του διεθνούς ομίλου αυτοκινητοδρόμων Atlantia, ο οποίος ανήκει στην οικογένεια Μπενετόν.  Μόνο πέρσι εισέπραξε 3,5 δισεκ. ευρώ σε διόδια, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι τα ασθενοφόρα πληρώνουν διόδια στους αυτοκινητοδρόμουςΗ Atlantia δεν παραδέχεται καμία ευθύνη και δηλώνει, μάλιστα, έτοιμη να ξαναχτίσει την γέφυρα Μοράντι σε χρόνο ρεκόρ, μέσα σε μόλις πέντε μήνες. Την ίδια στιγμή ωστόσο δεν φαίνεται διατεθειμένη να υποχρεώσει ανώτατα στελέχη της να υποβάλουν παραίτηση.Στην ανάγκη έκτακτης συντήρησης για την γέφυρα Μοράντι της Γένοβας, η οποία, όμως, δεν έγινε ποτέ, αναφέρεται σε δηλώσεις του στην εφημερίδα La Repubblica, o πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας, πριν από πενήντα χρόνια.«Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από την γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς», δηλώνει ο Φερράρι.«Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει.Ο ιταλός πολιτικός μηχανικός προβλέπει, δε, ότι για την κατασκευή νέας γέφυρας, μετά από την κατεδάφιση της τωρινής, θα χρειαστούν είκοσι τέσσερις με τριάντα μήνες.