Γ
«Τις άθλιες συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους στις εταιρείες-μέλη της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (ΔΝΕ) που εργάζονται μέσα στην ελεύθερη ζώνη του ΟΛΘ», καταγγέλλει η Επιτροπή Αγώνα Ναυτιλιακών και Τουριστικών Υπαλλήλων.
Στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή αναφέρει τα εξής:
«Τα ρεκόρ κερδοφορίας που σπάνε κάθε χρόνο οι εταιρείες της ΔΝΕ και η αύξηση 10% της διακίνησης που ανακοίνωσε ο ΟΛΘ για το πρώτο πεντάμηνο του 2018, στηρίζονται πάνω στις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα για τους εργαζόμενους του λιμανιού.
Αντί για γραφεία, οι εργαζόμενοι στο λιμάνι δουλεύουν μέσα σε κοντέινερ, σε απαράδεκτες και επικίνδυνες συνθήκες, αφού δίπλα στους χώρους που "ζουν" και δουλεύουν οι συνάδελφοί μας, διακινούνται και αποθηκεύονται τα εμπορευματοκιβώτια με τη χρήση βαρέων μηχανημάτων. Μόνιμος συνοδός αυτών είναι η σκόνη, που σε συνδυασμό με την ακτινοβολία από το τελωνείο συμπληρώνουν τις επικίνδυνες συνθήκες υγιεινής και τον κίνδυνο ατυχήματος. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η εντατικοποίηση χτυπάει "κόκκινο", οι απλήρωτες υπερωρίες έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και το ωράριο γίνεται λάστιχο, αφού καθημερινά οι συνάδελφοί μας εργάζονται χωρίς σταματημό και Σαββατοκύριακα και νύχτες προκειμένου "να βγει η δουλειά" επιβαρύνοντας τη σωματική και ψυχική τους υγεία.
Γνωρίζουμε καλά ότι η συντονισμένη επίθεση που δεχόμαστε στη ζωή και τα δικαιώματά μας από τους εργοδότες και τις κυβερνήσεις τους έχει ως στόχο την αύξηση των κερδών τους μέσα από τη δική μας δουλειά. Όσο εμείς αγωνιούμε για το πώς θα καλύψουμε τις ανάγκες των οικογενειών μας ή αν θα γυρίσουμε το βράδυ σώοι σπίτι μας, οι εργοδότες και ο ΟΛΘ πανηγυρίζουν για την αναβάθμιση της θέσης τους στον παγκόσμιο ανταγωνισμό. Όσο εμείς γυρνάμε σπίτι μας με πονοκέφαλο και ζαλάδες από την ένταση που μας επιβάλλουν και συνεχίζουμε να παίζουμε τη ζωή μας κορόνα-γράμματα μέσα στο λιμάνι, εκείνοι πανηγυρίζουν για την αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και των κερδών στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.
Μεγάλες ευθύνες έχει και η παράταξη που είναι πλειοψηφία στο ΔΣ του σωματείου μας. Στην τελευταία σύμβαση που υπέγραψε πίσω από κλειστές πόρτες με την εργοδοτική ένωση της ΔΝE, απελευθέρωσε το ωράριο για τους εργαζόμενους στο λιμάνι και μείωσε το επίδομα θέσεως στους λιμενικούς χώρους αποδεικνύοντας ακόμα μια φορά ποιανού πλευρά έχει διαλέξει.
Δεν σκύβουμε άλλο το κεφάλι! Μόνο μέσα από την οργάνωση της πάλης μαζί με τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ στον κλάδο μας, μέσα από την Επιτροπή Αγώνα Ναυτιλιακών και Τουριστικών Υπαλλήλων, μπορούμε να παλέψουμε για τις δικές μας ανάγκες, κόντρα στην επίθεση της εργοδοσίας. Μόνο μέσα από τον οργανωμένο συλλογικό αγώνα, τις συλλογικές διεκδικήσεις υπάρχει λύση στα προβλήματά μας.
Διεκδικούμε:
§ Άμεση μεταφορά των εργαζομένων σε νέο κτίριο με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και χώρους υγιεινής.
§ Τήρηση του ωραρίου και των διαλειμμάτων.
§ Μόνιμη σταθερή εργασία για όλους. 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο.
§ Εφαρμογή της κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για όλους τους εργαζόμενους στις εταιρείες της ΔΝΕ, με πρώτο κατώτερο μισθό 1.074,70 ευρώ. Καμία περικοπή σε επιδόματα και λοιπούς θεσμικούς και οικονομικούς όρους.
§ Υπογραφή Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης και επαναφορά με νόμο στα 751 ευρώ του βασικού μισθού, ως ελάχιστη βάση για αυξήσεις στους κατώτατους μισθούς. Να καταργηθεί το αίσχος των 586 και 511 ευρώ.
§ Να καταργηθούν άμεσα όλοι οι αντεργατικοί νόμοι που τσακίζουν τις Συλλογικές Συμβάσεις».