Για την έναρξη των εργασιών κατασκευής της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου ("flyover") στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης
Η πολυδιαφημιζόμενη έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του "flyover", που αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα του Οκτωβρίου, επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά, ότι ο σχεδιασμός και η κατασκευή υποδομών με σκοπό την κερδοφορία των ομίλων, συνοδεύεται από την λογική του “πάμε και όπου βγει” .
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν, όπως φαίνεται, χωρίς να υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης της συμφόρησης που θα δημιουργηθεί από την κατασκευή ενός έργου που ο λαός μας θα το πληρώνει πανάκριβα μέσω ΣΔΙΤ.
Τα όποια ημίμετρα έχουν αναφερθεί είναι στην πραγματικότητα αναποτελεσματικά αφού η κατασκευή θα ξεκινήσει αρκετά πριν τεθεί σε λειτουργία το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ δεν γίνεται η παραμικρή νύξη για την αναβάθμιση του υπάρχοντος δικτύου ΜΜΜ, σε μια πόλη που διαχρονικά το κυκλοφοριακό αποτελεί μείζον πρόβλημα.
Όσοι τώρα εμφανίζονται ως σωτήρες, δεν μπορούν να κρύψουν τις διαχρονικές πολιτικές τους ευθύνες για το τεράστιο αυτό πρόβλημα. Όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν σε κεντρικό επίπεδο, ακόμα και οι διοικήσεις σε Περιφέρεια και Δήμους στήριξαν και στηρίζουν αυτόν τον σχεδιασμό.
Ιδιαίτερα, για την Περιφερειακή Οδό, τους βαραίνουν ευθύνες για την κατασπατάληση χρήματος και τεράστιου χρόνου( δεκαετίες) που θα μπορούσαν να πάρουν μέτρα για να αντισταθμιστεί ο εξαρχής λανθασμένος σχεδιασμός με τα γνωστά προβλήματα από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας. Καμία εμπιστοσύνη δεν έχουμε οι εργαζόμενοι, ότι αυτοί που δημιούργησαν το πρόβλημα για να κερδίζουν οι διάφοροι όμιλοι, μπορούν ή επιθυμούν να το λύσουν τώρα.
Άλλωστε, ο λαός της Θεσσαλονίκης, έχει πρόσφατη την εμπειρία, της μεγάλης ταλαιπωρίας που προκλήθηκε, όταν μόνο από τις πρόδρομες εργασίες, οι οποίες έγιναν τον περασμένο Απρίλιο, δημιουργήθηκε ένα τόσο μεγάλο και εκτενές πρόβλημα.
Σε αυτά τα πλαίσια δημιουργείται μια κατάσταση που ενισχύει τη ζοφερή πραγματικότητα για την καθημερινότητα των εργαζομένων, καθώς:
- Ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος στην περιφερειακή οδό, για έναν εργαζόμενο ο οποίος μένει Ανατολικά και δουλεύει Δυτικά (ή το ανάποδο) θα δημιουργήσει μεγάλο πλήγμα στον ήδη σχεδόν ανύπαρκτο ελεύθερο χρόνο του.
- Η ταλαιπωρία από την κίνηση θα δημιουργήσει πρόσθετες οικονομικές επιπτώσεις για τους εργαζόμενους σε καύσιμα και φθορές στα οχήματα, στο ήδη καταβεβλημένο εισόδημα από την εκτίναξη της ακρίβειας και τις φοροεπιδρομές.
- Διάφοροι εργαζόμενοι και μικροί αυτοαπασχολούμενοι που η επαγγελματική δραστηριότητα τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις συχνές μετακινήσεις (μεταφορικές, πωλήσεις, ιατρικοί επισκέπτες κτλ.) θα δουν επιδείνωση στις απολαβές και το εισόδημα τους.
Για άλλη μια φορά γίνεται φανερό ότι ο δρόμος της κερδοφορίας των ομίλων έρχεται σε σύγκρουση με τις ανάγκες των εργαζομένων για ασφαλείς, ποιοτικές και φθηνές μεταφορές και συγκοινωνίες.
Γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό, οι εργαζόμενοι της περιοχής μέσα από τα σωματεία τους να διεκδικήσουμε:
Να μην κατασκευαστεί το flyover όπως έχει σχεδιαστεί και σε κάθε περίπτωση όχι με ΣΔΙΤ που θα χρυσοπληρώσουμε.
Να μην προχωρήσουν παρεμβάσεις που θα οξύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση του Μετρό, η ουσιαστική βελτίωση της κατάστασης του ΟΑΣΘ και η εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης.
Να προχωρήσουν άμεσα άλλα κρίσιμα έργα πνοής για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών υποδομών, την προστασία του Πολεοδομικού Συγκροτήματος από σεισμούς και πλημμύρες, την προστασία και αναβάθμιση του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου κ.ά.
ΔΣ ΣΕΝΠ