«Ντοπαρισμένες» ψευδαισθήσεις

Τα στοιχεία του ΑΠΘ, ανεξάρτητα από την αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος ή όποιες άλλες ενστάσεις, σίγουρα αποτυπώνουν μια υπαρκτή τάση. Δείχνουν την πραγματικότητα που υπάρχει σήμερα και θέλει από μικρή ηλικία τα παιδιά που θα ασχοληθούν είτε σε μαζικό ερασιτεχνικό επίπεδο είτε σε πιο υψηλό με τον αθλητισμό να μπολιάζονται με τη λογική του εμπορευματοποιημένου αθλητισμού. Λογική που έχει να κάνει με το κυνήγι της γρήγορης και με κάθε μέσο επιτυχίας, ακόμα και εις βάρος της υγείας των αθλούμενων ή με τη διαμόρφωση μιας εικόνας στα πρότυπα που πλασάρει το λεγόμενο «lifestyle», ή την ταύτισή τους με τα σημερινά εντέχνως πλασαρισμένα για λόγους κατανάλωσης και αποχαύνωσης ...είδωλα (πολλά εκ των οποίων προέρχονται από τον αθλητισμό ) και τη ζωή που κάνουν.
Την ίδια στιγμή, τέτοιου είδους λογικές, συν τοις άλλοις, προσφέρουν τεράστια κέρδη ή ανοίγουν νέους δρόμους γι' αυτά στις πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Για παράδειγμα, εδώ και μια δεκαετία ο τομέας της φαρμακοδιέγερσης αποτελεί το νέο πεδίο κερδοφορίας στον αθλητισμό. Και βέβαια κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει και ένα άλλο σημαντικό ζήτημα: Η πρακτική της χρήσης αναβολικών προκειμένου να έρθουν τα αποτελέσματα πιο γρήγορα και με ευκολότερο τρόπο παίζει το δικό της ρόλο στη διαμόρφωση μιας ψυχολογίας που έχει να κάνει με την... απόρριψη της προσπάθειας, του αγώνα, για να κατακτηθούν οι στόχοι. Και προφανώς κάτι τέτοιο έχει τις δικές του συνέπειες και σε άλλους τομείς, εκτός αθλητισμού, ακόμα σε ζητήματα που καθορίζουν την ίδια τη στάση ζωής, τις ανάγκες και τον αγώνα για την ικανοποίησή τους.